Friday, March 16, 2018

Never Alone

by Ludie Day Pickett, 1897
1 I’ve seen the lightning flashing,
And heard the thunder roll,
I’ve felt sin’s breakers dashing,
Trying to conquer my soul;
I’ve heard the voice of my Savior,
Telling me still to fight on,
He promised never to leave me,
Never to leave me alone. 
Refrain:
No, never alone,
No, never alone,
He promised never to leave me,
Never to leave me alone. 
2 The world’s fierce winds are blowing,
Temptation’s sharp and keen,
I have a peace in knowing
My Savior stands between—
He stands to shield me from danger,
When earthly friends are gone,
He promised never to leave me,
Never to leave me alone. [Refrain]
3 When in affliction’s valley
I’m treading the road of care,
My Savior helps me to carry
My cross when heavy to bear,
Though all around me is darkness,
Earthly joys all flown;
My Savior whispers His promise,
“I never will leave thee alone.” [Refrain]
4 He died for me on the mountain,
For me they pierced His side,
For me He opened the fountain,
The crimson, cleansing tide;
For me He’s waiting in glory,
Seated upon His throne,
He promised never to leave me,
Never to leave me alone. [Refrain]

No comments:

Post a Comment